rețetă vegană
Rețete

Rețetă vegană simplă. Pate de casă

Vă explicăm pas cu pas cum să preparați singuri pate de casă. O rețetă vegană simplă care, deși nu conține ingrediente de origine animală, este bogată în proteine și oligoelemente. Aici intervin produsele noastre din cânepă: pudra proteică, semințele decorticate și uleiul presat la rece.  

1. De ce să prepari o rețetă vegană chiar dacă nu renunți complet la consumul de carne

Nu trebuie să fim vegani ca să alegem să reducem consumul de carne. Știați că, după industria energetică, industria creșterii animalelor este a doua forță poluantă de pe planetă? Mai multe informații despre acest subiect puteți citi în articolul green report.

Da, reducem consumul de carne, dar nu și aportul de proteine. Un aport proteic insuficient poate avea urmări neplăcute asupra organismului: oboseală inexplicabilă, căderea părului, piele uscată, unghii care se rup ușor, dureri de cap, depresie, anxietate.

2. Produsele pe bază de semințe de cânepă sunt o sursă importantă de proteine și oligoelemente

Pudra proteică și semințele decorticate de cânepă sunt o sursă importantă de Omega 3 și au un conținut proteic substanțial. Mai mult, conțin fibre și tot spectrul de aminoacizi esențiali. Uleiul presat la rece este special datorită raportului optim între Omega 3 și Omega 6, de 1:3. Dacă această condiție nu este respectată, în corpul uman pot apărea inflamații și dezechilibre. Legătura optimă între acizii grași esențiali face ca acest tip de ulei să acționeze holistic, contribuind la reinstalarea echilibrului și la reglarea mai multor structuri: echilibrul hormonal, scade colesterolul rău din sânge, funcționarea optimă a sistemului cardio-vascular, îmbunătățirea vederii, susține sistemul imunitar, contribuie la sănătatea sistemului nervos.

Deja sună foarte bine această rețetă, unde mai pui că este și foarte gustoasă?

3. Pate de casă. Rețetă vegană

Ingrediente

  • 500 g bază pentru pate. Puteți folosi boabe de năut, de soia sau hrișcă.
  • Zeama de la o lămâie medie
  • 2 linguri de pudra proteică
  • 2 linguri de semințe decorticate
  • 75 ml – 100 ml ulei de cânepă (depinde cum preferi consistența)
  • Condimente după gust. Pe lângă sare și piper, puteți folosi curry, schinduf, condiment pentru falafel etc.

După ce ai pregătit ingredientele, totul devine foarte simplu. Fierbi năutul/ soia/ hrișca, după care omogenizezi compoziția cu ajutorul unui blender de mână, turnând progresiv uleiul de cânepă și pudra proteică. Adaugi condimentele, semințele decorticate, zeama de lămâie, apoi amesteci bine și gata, pateul tău homemade este pregătit. Poate fi servit cu ceapă verde și salată.

O rețetă bună pentru tine, dar și cu responsabilitate față de mediu.

Cumpără pudră proteică, semințe decorticate și ulei de cânepă presat la rece de aici.

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *