pâine sănătoasă
Rețete

Pâine sănătoasă, cu trei ingrediente neobișnuite

Învață să prepari pâine sănătoasă, folosind aceste trei ingrediente speciale la care sigur nu te-ai gândit până acum!

Te-ai gândit că poți să crești valoarea nutrițională a pâinii pe care o mănânci? Vrem să împărtășim cu tine o rețetă simplă de pâine sănătoasă, pe care o poți prepara din confortul casei tale. Este bogată în proteine, grăsimi sănătoase și fier, datorită acestor 3 ingrediente speciale:

  1. Semințe decorticate de cânepă
  2. Pudră proteică din cânepă
  3. Ulei de cânepă presat la rece

De ce este această pâine sănătoasă?

Cele trei ingrediente sunt bogate în proteine de calitate, fibre şi conțin toți aminoacizii esenţiali pentru alimentaţia noastră. Conțin de asemenea vitamina E și acizi grași Omega 3 și Omega 6 care sunt benefice pentru sistemul nervos, ajută la menţinerea vaselor de sânge curate şi pot preveni apariţia bolilor cardiovasculare.

Gust: neutru, blând, asemănător cu gustul de nucă.

Trei ingrediente speciale care te ajută să îți reglezi greutatea corporală

Mai mult, te-ai gândit vreodată că pâinea pe care o mănânci te poate ajuta să îți echilibrezi greutatea corporală?
Senzația constantă de foame și oboseala inexplicabilă s-ar putea explica prin aportul insuficient de proteine. Astfel ne intră în obicei să consumăm mai mulți carbohidrați nesănătoși, ceea ce duce la creșterea în greutate. Un aport corect de proteine ne poate da acea energie și motivație în plus de care avem nevoie ca să urmăm o rutină zilnică de mișcare și exerciții fizice.

Cum prepari această pâine sănătoasă?

Alege rețeta ta preferată de pâine, poate fi cu făină integrală, cu maia, cu cartofi, chiar și fără gluten și apoi adaugă aceste trei ingrediente astfel:

  • Înlocuiește cantitatea de ulei din rețeta originală cu ulei de cânepă presat la rece
  • Calculează cât este 15% din cantitatea totală de făină din rețetă: spre exemplu, pentru 1kg de făină, 15% înseamnă 150g, și înlocuiește cu semințe decorticate din cânepă.
  • Calculează cât este 5% din cantitatea totală de făină din rețetă: spre exemplu, pentru 1kg de făină, 5% înseamnă 50g, și înlocuiește cu pudră proteică.
  • Astfel proporția din noua ta rețetă va arăta astfel: 800 g făină, 150g semințe de cânepă, 50g pudră proteică.

Gata! Acum poți începe să pui în aplicare rețeta și să îți prepari singur/ă o pâine cu mult mai sănătoasă decât cea pe care o găsești în comerț.

P.S. Folosind aceleași proporții, poți prepara și alte produse precum biscuiți sau brioșe.

Linkuri utile

Poți cumpăra semințe decorticate de cânepă, ulei presat la rece și pudră proteică de aici!
Exemplu de rețetă pentru pâine simplă găsești aici.
Exemplu de rețetă pentru pâine fără gluten găsești aici.

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *